تفاوت فرش 700 شانه اصل و غیر اصل

مزیت فرشهای  شانه پرز بلندتر نشیمن آن می باشد که باعث خاب بلندتر و نرمی زیر دست بیشتر قالی میگردد. از طرفی تنوع طرح و رنگ ابسیار بالایی دارند که باعث افزایش قدرت انتخاب مشتریان می شود و خریداران محترم می توانند به راحتی فرش مورد نظر خود را با هر نوع دکوراسیون ست کنند. از دیگر مزایای آن می توان به قیمت مناسب این فرش ها اشاره کرد.

 

برای افرادی که قیمت، ضخامت و تنوع طرح و رنگ طرح برایشان در اولویت است فرش۷۰۰ شانه گزینه مناسبی برای خرید می باشد .

در رابطه با تاثیر شانه و تراکم بر قیمت فرش نحوه محاسبه بسیار ساده است. بدین صورت که هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ نسبت به فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰ قیمت بیشتری دارد. فقط نکته اینجاست که شما باید بتوانید به درستی شانه و تراکم فرش را تشخیص دهید و صرفا به برجسب پشت فرش اعتماد نکنید!

 

راه تشخیص فرش ۷۰۰ شانه واقعی از فرش طرح ۷۰۰

فرش ماشینی هم همانند سایر کالاهای دیگر، میتواند درجه یک، درجه دو و یا با کیفیت و بی کیفیت باشد. پس بهتر است قبل از خرید فرش  اطلاعات خود را بالا ببرید تا کسی نتواند فرش تقلبی و بی کیفیت را با قیمت فرش مرغوب و اصل برای شما حساب کند. اگر قصد خرید فرش ۷۰۰ شانه دارید حتما ما را تا انتهای این مقاله

دنبال کنید تا بتوانید با تشخیص فرش ۷۰۰ شانه اصلی، تبدیلی و طرح  فرش، بهترین گزینه را در میان فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه داشته باشید.

با توجه به اینکه هر دستگاه بافندگی دارای شانه ی مشخصی است پس در نتیجه تغییر در شانه فرش امکان پذیر نیست و فقط کافیست که شما نحوه تشخیص شانه فرش را بدانید و البته محاسبه تراکم فرش کمی سخت تر است، زیرا به تعداد پود بکار رفته در فرش بستگی دارد و امکان دسترسی به تعداد پود از ظاهر فرش وجود ندارد.

هر دستگاه بافندگی دارای بخشی به نام شانه است که تار یا چله فرش از بین آن عبور میکند. منظور از شانه (reeds) فرش ماشینی در واقع همان تراکم عرضی فرش است که به تعداد ریشه یا گره رنگ در یک متر از عرض فرش گفته می‌شود. تعدادگره‌های بافته شده در عرض فرش همان شانه است. شانه فرش می‌گویند و به‌طور مثال اگر می‌گوییم فرشی ۷۰۰ شانه است، یعنی در هر یک متر از عرض آن تعداد گره‌ها ۷۰۰ عدد است.

تراکم نیز به تعداد گره‌هایی که در  هر متر طول فرش گفته می شود. که هرچه تراکم بیشتر باشد فرش ریزبافت تر و محکم تر خواهد بود.

برای تشخیص تراکم و شانه فقط یه خط کش لازم دارید تا با شمردن تعداد گره ها در طول و عرض از پشت فرش، شانه و تراکم واقعی فرش را پیدا کنیم.

 

تشخیص فرش ۷۰۰ شانه و طرح۷۰۰

 

فرش های ماشینی را می توان با دستگاه های بافندگی متفاوتی تولید کرد که به دستگاه تکسیما ، شونهر، وندویل ، crx ، asr اشاره کرد. بهتر است بدانید که نوع ماشین بافندگی هم بر روی کیفیت فرش تاثیر گذار است و این چیزی است که شاید فهمیدن آن از روی فرش امکان پذبر نباشد.  فرش ماشینی کاشان بنا به نخی که در آن استفاده می شود جنس های مختلفی دارد که به بررسی آن می پردازیم …

فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه یکی از دسته های پرفروش محصولات فرش ماشینی در کاشان است، که عرضه ی انواع مختلف آن شاید مشتریان را هنگام خرید با سردرگمی مواجه کند. فرش های ۷۰۰ شانه ی موجود در بازار در سه دسته قرار می گیرند:

فرش ۷۰۰ شانه ی واقعی

فرش ۷۰۰ شانه واقعی دارای تراکم عرضی  ۷۰۰ گره و تراکم طولی  ۲۱۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰  و ۳۰۰۰ گره هستند. که بهترین و متداولترین نوع آن، فرش هایی با تراکم ۲۵۵۰ است. فرش های ۷۰۰ شانه های اصل و درجه یک معمولا به صورت ۸ رنگ و یا ۱۰ رنگ هستند. بافت فرش ۷۰۰ شانه با دستگاه های مختلفی انجام می شود که معروف ترین دستگاه ها توسط شرکت شونهر و واندویل ساخته شده اند ، که جز دستگاه های پیشرفته، مدرن و درجه یک در کارخانجات فرش کاشان شناخته می شود .

فرش ۷۰۰ شانه ی تبدیلی

با پیشرفت تکنولوژی ، دستگاه های مدرن بجای دستگاه های قدیمی را گرفت. اما برخی از تولیدکننده ها توانایی خرید این دستگاه ها رو ندارند و از طرفی هم تمایل ندارند فرش های قدیمی تولید کنند. به همین دلیل به سراغ یک راه کم هزینه تر رفته تا فروش بیشتری کسب کنند. استفاده از دستگاه های قدیمی و تبدیل کردن آنها به دستگاه هایی که بتوانند فرش با تعداد شانه بالا تولید کنند.

کیفیت یه دستگاه اصل با کیفیت یک دستگاه تبدیلی تفاوت بسیاری دارد، اما به دلیل آگاهی و اطلاعات کم برخی از مردم در مورد کیفیت فرش ممکن است این فرش ها را به عنوان فرش ۷۰۰ شانه اصل و با قیمت بالا خریداری کنند.  برای مثال درنظر بگیرید که شرکتی دارای یک دستگاه ۵۰۰ شانه است که به یک دستگاه ۷۰۰ شانه با ۷  رنگ تبدیل کرده است.

فرشهای ماشینی ۷۰۰ که با دستگاه های جدید بافت میگردد دارای تراکم های ۲۱۰۰، ۲۲۵۰،۲۵۵۰ است که با دستگاه های تبدیلی فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ تولید میشود. با توجه به اینکه این دستگاه دارای تکنولوژی قدیمی و کیفیت پایین تری است و در ظاهر اگر کنار فرش ۷۰۰ شانه واقعی قرار بگیرد تفاوت کاملا مشهود است که در فروشگاه های غیر معتبر زیاد به چشم میخورد.

 

فرش طرح ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی طرح ۷۰۰ شانه بر خلاف اسمش در شاخه ی ۷۰۰ شانه قرار نمی گیرد ولی به عنوان فرش ۷۰۰ توسط بسیاری از سودجویان فروخته می شود. علت نامگذاری این فرش ها ، بافته شدن طرح های جدید و پرفروش ۷۰۰ شانه در این دسته از فرش ماشینی است. این فرش ها در دسته فرش های ۵۰۰ شانه قرار میگیرند. که با تراکم عرضی ۵۰۰گره و تراکم طولی در حدود ۱۰۰۰ واقعی بافته می شود. همچنین فرش های طرح ۷۰۰ شانه با تعداد رنگ ۷ یا ۸ عرضه می شود که دستگاه های بافنده ی این نوع از فرش ماشینی دستگاه های کامپیوتری و به روز تری نسبت به ۵۰۰ شانه هستند و در رده ی بالا تری قرار می گیرند. فرش های طرح ۷۰۰ شانه به خاطر قیمت کمتر و طرح های زیبای آن مورد استقبال بسیاری از خریدارن فرش قرار گرفته اند .

 

خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه امیران کاشان

شرکت فرش امیران کلیه محصولات فرش ماشینی ۷۰۰ شانه را با تراکم ۲۵۵۰ و  الیاف ۱۰۰ درصد اکریلیک هیت ست شده تولید میکند. این در حالی است که می توان گفت مهم ترین عامل در تعیین کیفیت، دوام و قیمت فرش ۷۰۰ شانه ، الیاف یه کار رفته در آن می‌باشد در مجموعه فرش امیران استفاده از الیاف ممتاز و با کیفیت و همچنین تراکم بالا باعث افزایش طول عمر و پایداری فرش می شود. این به این معناست که سال ها بعد از خرید، فرش به همان زیبایی که در هنگام خرید نظر شما را جذب کرده بود، همجنان با در خانه شما خودنمایی خواهد کرد. تعداد رنگهای به کار رفته در آن ۸ تا ۱۰ رنگ اسپورت می باشد که با ظرافت و زیبایی خاصی با هم ترکیب شده اند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *