انتخاب فرش مناسب منزل

تاریخچه فرش 1200 شانه

تاریخچه فرش ۱۲۰۰ شانه – در سال ۱۳۹۴ فرش ۱۲۰۰ شانه در کاشان تولید شدند و از پرفروش ترین فرش های ماشینی به شمار رفتند. بسیاری از افراد فقط اسم فرش ١٢٠٠ شانه را شنیده اند و نمی دانند که فرش ۱۲۰۰ شانه چیست؟

این بافته‌های ماشینی، محصولاتی هستند که وجه تمایز آن ها با فرش ۷۰۰ شانه و دیگر محصولات ماشینی در تعداد گره‌های طول و عرض آن هاست.

فرش های ۱۲۰۰ شانه محصولاتی هستند که وجه تمایز آن ها در تعداد گره های طول و عرض آن هاست. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه یعنی محصولاتی که با شانه ۱۲۰۰ بافته می شوند و در یک متر از عرض آن ها تعداد ۱۲۰۰ گره زده شده است.

شانه همان تعداد گره های زده شده در یک متر از عرض فرش است. فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان جزو اولین بافته های ۱۲۰۰ شانه در ایران است که طرح های آن الهام گرفته از قالی های دستباف است و توسط بهترین طراحان ایرانی کشیده شده است.

 

فرش ١٢٠٠ شانه و بررسی مشخصات آن

در بررسی مشخصات فرش ١٢٠٠ شانه باید گفت که به دلیل تعداد گره های بالا در یک متر از طول و عرض قالی، جزو فرش های ریز بافت ماشینی هستند که مشخصات منحصر به فردی دارند و بر خلاف فرش های با شانه و تراکم پایین که می توان آن ها را با الیاف نامرغوب بافت، در بافت فرش های ۱۲۰۰ شانه ایرانی، الیاف مرغوب نازک باید به کار برده شود.

 

شاید اسم تراکم فرش به گوشتان خورده باشد. تراکم طولی فرش، یعنی تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش زده می شود که تراکم فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه، ۳۶۰۰ است و این به معنای آن است که در یک متر از طول آن، تعداد ۳۶۰۰ گره زده شده است.

تراکم بالا در فرش ١٢٠٠ شانه، سبب استحکام و دوام بالای آن می شود؛ چون تعداد گره های بالا در یک متر از طول این بافته ها، ویژگی انسجام و توپری بین ریشه ها را به وجود می آورد.

همچنین تراکم بالا در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه سبب می شود تا به هیچ عنوان ذرات ریز، آلودگی، مو و پرز بین ریشه های آن نفوذ نکنند.

 

فرش 1200 شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته یا هایبالک که زیبایی و ظرافت شان بیشتر از ۱۲۰۰ شانه غیر برجسته یا ساده است با نخ هایبالک آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده بافته می شوند.

نخ هایبالک آکریلیک در بافت زمینه فرش و در قسمت های فرو رفته سطح خاب به کار می رود. در قسمت های برجسته طرح فرش ۱۲۰۰ شانه برجسته، الیاف آکریلیک هیت ست شده به کار می رود.

تولید فرش ۱۲۰۰ شانه نقش برجسته کاشان که جزو جدیدترین فرش های دستباف گونه است، بدین صورت است که این محصولات به صورت ساده بافته می شوند و از نظر ارتفاع خاب، صاف و یکدست هستند. در مرحله تکمیل فرش، این فرش ها که با الیاف هایبالک آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده بافته شده اند، از روی غلطک هایی داغ عبور می کند و در دمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. بدین صورت الیاف آکریلیک هایبالک، جمع شده و حالت گود و فرو رفته به خود می گیرد و سطح آن از الیاف آکریلیک هیت ست شده پایین می رود. قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه به صورت برجسته به دلیل این فرآیند کمی بالاتر از ساده است.

فرش های ۱۲۰۰ شانه ترک دارای رنگ بندی لایت، روشن و ملون است و رنگ بندی آن نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه سنتی و کلاسیک بسیار روشن تر است. پالت های رنگی فرش های ترک ۱۲۰۰ شانه، همه روشن و لایت هستند و طرح های این فرش های جدید ماشینی نسبت به ۱۲۰۰ شانه کلاسیک و سنتی ساده تر است و همین سادگی و رنگ بندی لایت، سبب شده است تا این فرش های ۱۲۰۰ شانه برای دکوراسیون های مینیمال و دکوراسیون های امروزی مناسب باشد. در تولید فرش ۱۲۰۰ شانه ترک که در قشر جوانان محبوب است، از الیاف آکریلیک هیت ست شده نخ تمام ترک استفاده می شود.

تاریخچه فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش نقره ای

فرش های لوکس ۱۲۰۰ شانه با رنگ زمینه نقره ای برای دکوراسیون های مجلل و کلاسیک فوق العاده هستند و به راحتی می توانید فرش نقره ای را با مبلمان استیل طلایی، مبلمان چرمی قهوه ای در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی ست کنید. برای دکوراسیون های سلطنتی می توانید فرش نقره ای ریز بافت را با مبلمان قهوه ای یا شکلاتی ست کنید.

در دکوراسیون های مدرنیته بهتر است فرش رنگ زمینه نقره ای را با رنگ سبز، آبی، زرد یا سفید روشن ست کنید. در درکوراسیون های مینیمال می توانید فرش نقره ای ۱۲۰۰ شانه را با رنگ مشکی، طوسی یا سفید ست کنید و ترکیب ساده و شیک خلق کنید.

 

نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی

نوع کاربری: اولین نکته ای که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه داشته باشید، نوع کاربری فرش مورد نظرتان است.

نوع کاربری در حقیقت به تناسب و مقاومت فرش در برابر ذرات گرد و غبار و کثیفی حاصل از زیاد

پا خوردن آن گفته می شود و معمولا هم توصیه می شود

با توجه به قسمت های مختلف خانه که قرار است فرشی را برای آن تهیه فرمایید،

به فکر انتخاب یک فرش ضخیم و یا یک کفپوش نرم و نازک برای خود باشید.

 

فرش ماشینی امبران

 

 

شرکت فرش امیران برای جلب اعتماد مشتریان از ضمانت نامه ثبتی استفاده کرده که حس امنیت و آرامش را برای یک خرید مطمئن برای مشتری فراهم میکنه

 

 

فرش امیران را از کجا بخریم؟

برای خرید فرش امیران می‌توانید به نمایندگی‌های فرش امیران در کاشان، سنندج و ساری مراجعه کنید.

برای خرید غیرحضوری میتوانید با شماره ۰۳۱۵۴۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 

مشاهده دکوراسیون فرش امیران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *