فرش ماشینی 1200 شانه

فرش ماشینی 1200 شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه مطمئن ترین و متداول ترین نوع انتخاب است. فرش های هزار و دویست شانه استحکام و بازگشت پذیری فوق العاده ای دارند و مقاومت بسیار بالایی در برابر شست و شو دارند. فرش های ۱۲۰۰ شانه در برابر پایه ی مبلمان مقاومت بسیار مطلوبی دارند. فرش های ۱۲۰۰ شانه در مقایسه با فرش های ۷۰۰ شانه، ریز نقش تر هستند و ظرافت بافت فوق العاده ای دارند. فرش ها ۱۲۰۰ شانه چند میلی متر ضخامت کمتری نسبت به فرش های ۱۰۰۰ شانه دارند. ارتفاع نخ خاب فرش های ماشینی ۱۲۰۰ شانه بین ۶ تا ۷ میلی متر است و اگر ریشه زنی دستی داشته باشد، دستبافت گونه محسوب می شوند. فرش های ۱۲۰۰ شانه انتخاب فوق العاده ای برای سالن پذیرایی، نشیمن و حتی آشپزخانه است. اما اگر بودجه ی محدودی دارید، فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه انتخاب مرقون به صرفه ای برای اتاق خواب نیست.

 

فرش 1200 شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه

انواع تراکم فرش ماشینی

ساختار فرش و انواع تراکم فرش ماشینی” را پیشتر در مقاله ی مرتبط به آن به صورت مفصل توضیح داده ایم. اما به اختصار، فرش یک بافته ی سه بعدی است که از تعداد زیادی گره تشکیل شده و دارای انواع تراکم است. از انواع تراکم فرش ماشینی می توانیم به تراکم گره، خاب فرش، تار و پود، تراکم عرضی فرش ماشینی یا همان شانه ی فرش ماشینی اشاره کنیم. هر یک از این عبارات تعریف و مفهوم مشخص خود را از یک فراوانی بخصوص دارند. از میان انواع تراکم های ذکر شده تنها دو مورد از آن ها هنگام خرید اهمیت دارند که در ادامه آنها را مقاله خواهیم کرد.

 

فرش با کیفیت

فرش با کیفیت

علت محبوبیت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته با وجود گران بودن چیست؟

فرش های ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ماشینی همانند دیگر محصولات دستبافگونه دارای ویژگی های منحصر به فردی است و در طرح های مدرن، کلاسیک و سنتی ارائه می شود که طرح های کلاسیک و سنتی آن به دلیل اصالت طرح و نگاره و همسان بودن با طرح های قالی های دستباف بیشتر مورد توجه است و تقاضای آن بیشتر است.

داشتن شانه ۱۲۰۰ (تعداد گره های زده شده در یک متر از عرض قالی) سبب ظرافت و زیبایی طرح و نگاره و داشتن تراکم طولی ۳۶۰۰ سبب منسجم شدن و توپری بین ریشه ها شده است؛ ولی ظرافت و زیبایی فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته به دلیل ظرافت و زیبایی الیاف هایبالک و برجسته بودن طرح های آن بیشتر از ساده و مسطح است؛ از این رو بسیاری از افراد از این بافته ها در مکان های لوکس و مجلل و محیط های رسمی بهره می برند. این فرش های ماشینی زیبا در طرح های افشان، ترنج دار و لچک و طرح های خشتی ارائه می شوند که امروزه طراحان خوش ذوق و خوش سلیقه از اقدام و ترکیب طرح های مدرن و سنتی توانسته‌اند فرش های ۱۲۰۰ شانه گل برجسته جدید را تولید کنند که برای انواع دکوراسیون ها مناسب است.

 

فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته

فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته

تقسیم بندی فرش ۱۲۰۰ شانه از منظرهای مختلف

به طور کلی از نظر نوع بافت، فرش ۱۲۰۰ شانه به دو نوع ساده و برجسته تقسیم می‌شود. این محصول از نظر طراحی به کلاسیک، لایم، طرح وینتیج، افشان و خشتی تقسیم می‌شوند. معمولا این نوع فرش‌ها رنگ‌های مختلفی دارند، اما هشت رنگ در بافت این نوع فرش‌ها بیشتر به کار می‌رود.

فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل ظرافت و لطافت بالا به خاطر تراکم بیشتر، شبیه بودن به فرش‌های دستباف از لحاظ ظاهری، داشتن رنگ‌ها و طرح‌های بهتر نسبت به فرش‌های با شانه‌های کمتر و وضوح طرح‌ها و نقش‌ها به دلیل برخورداری از تراکم و شانه بالا بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی

نوع کاربری: اولین نکته ای که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه داشته باشید، نوع کاربری فرش مورد نظرتان است.

نوع کاربری در حقیقت به تناسب و مقاومت فرش در برابر ذرات گرد و غبار و کثیفی حاصل از زیاد

پا خوردن آن گفته می شود و معمولا هم توصیه می شود

با توجه به قسمت های مختلف خانه که قرار است فرشی را برای آن تهیه فرمایید،

به فکر انتخاب یک فرش ضخیم و یا یک کفپوش نرم و نازک برای خود باشید.

 

فرش ماشینی امبران

 

 

شرکت فرش امیران برای جلب اعتماد مشتریان از ضمانت نامه ثبتی استفاده کرده که حس امنیت و آرامش را برای یک خرید مطمئن برای مشتری فراهم میکنه

 

 

فرش امیران را از کجا بخریم؟

برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه گلبرجسته امیران می‌توانید به نمایندگی‌های فرش امیران در کاشان، سنندج و ساری مراجعه کنید.

برای خرید غیرحضوری میتوانید با شماره ۰۳۱۵۴۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 

مشاهده دکوراسیون فرش امیران

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *