فرش باکیفیت

ویژگی فرش باکیفیت

ویژگی فرش باکیفیت – به طور کلی نحوه بافت، جنس الیاف، میزان شانه و تراکم فرش از جمله عواملی هستند که کیفیت نهایی هر فرشی را تعیین می‌کنند. همانطور که می‌دانید الیاف مصنوعی انواع مختلفی دارند و به همین خاطر شاهد درجه کیفیت‌های متفاوتی در فرش‌های گوناگون هستیم. به همین خاطر اگر می‌خواهید فرشی تهیه کنید که تا سال‌ها دوام داشته باشد و پس از چند بار شستشو فرسوده نشود، باید فرشی از رده درجه یک خریداری نمایید. سایر فرش‌ها دارای درجه‌های کیفیتی مختلفی هستند که طبیعتا با بالا رفتن درجه ها از میزان کیفیت و مرغوبیت فرش کاسته می‍شود. فرش باکیفیت فرشی است که از هر لحاظ مناسب تمامی خانواده‌ها با شرایط مختلف باشد. به عنوان مثال کسی که به بیماری‌های آلرژیک مبتلا است، نمی‌تواند از فرشی در خانه‌اش استفاده کند که به سبب حساسیت زا بودن الیاف موجب تشدید بیماری شود. همچنین فردی که کودک نوپا و خردسالی دارد، بدون شک مدام نگران کثیف شدن فرش خانه می‌باشد، پس باید فرشی بخرد که پس از چندین بار شستشو و پاخور شدن ظاهری فرسوده پیدا نکند.
از جمله موارد دیگری که در تعیین کیفیت یک فرش تاثیر دارند، می‌توان به ثبات رنگ در برابر تابش مستقیم نور خورشید، مقاومت در برابر حرارت، استحکام بالا، عدم پرزدهی، لطافت بالا، یکدست بودن خاب فرش و عدم وجود پستی و بلندی در آن، ارتفاع استاندارد نخ خاب، نبودن هیچگونه نقصی چون پارگی و… اشاره کرد.

 

فرش باکیفیت

فرش باکیفیت

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم

تنوع محصولات تولید شده فرش ماشینی باعث میشود تشخیص فرش مرغوب از فرش بی کیفیت را دشوار کند اما از آنجایی که خرید فرش ماشینی نسبت به لوازم خانگی استفاده بیشتری دارد بهتر است روش های شناسایی فرش ماشینی اصل و مرغوب را بدانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه فرش ماشینی خوب و با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید.با دانستن این موضوع، فرشی با کیفیت بهتر با طول عمر بیشتر خریداری خواهید کرد.

 

فرش ماشینی با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

مواد اولیه ی بافت فرش ماشینی ،الیاف یا همان نخ ها هستند.برای بافت فرش ماشینی از الیاف گوناگونی می توان استفاده کرد. با کیفیت ترین و گرانبها ترین الیافی که در بافت فرش ماشینی از آن استفاده می شود،الیاف اکریلیک و بامبو یا ابریشم ماشینی هستند. الیاف اکریلیک هیت ست شده رنگی درخشان و شفاف و دوام بسیار بالایی در برابر شست و شو دارند.در نتیجه فرش هایی از جنس اکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارند.  لازم به ذکر است که الیاف اکریلیک هم درجه های کیفی متفاوتی دارند که قیمت های متفاوتی در بازار دارد.

 

 

نوع نخ و کیفیت الیاف فرش ماشینی

کیفیت الیاف و نخ های مورد استفاده در ساخت فرش ماشینی می تواند تاثیر بیشتری در دوام آنها داشته باشد. به همین دلیل اولین نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، نوع نخ و کیفیت الیاف به کار رفته در فرش ماشینی است.

به عنوان مثال وقتی دست خود را روی سطح فرش ماشینی با کیفیت و مرغوب می کشید، فرش ها به راحتی از روی سطح دست عبور می کنند اما وقتی فرش‌های ماشینی بی‌کیفیت را لمس می‌کنید، به هم ریختگی بافت احساس می‌کنید. یکی دیگر از راه های تشخیص فرش مرغوب این است که وقتی دست خود را روی سطح فرش می گذارید، به راحتی سر می خورد و حالت چسبندگی و کشش ندارد.

موارد فوق یک راهنمای عالی برای خرید فرش با کیفیت هنگام خرید حضوری از فرش فروشی ها است، اما اگر می خواهید فرش ماشینی مورد نظر خود را از فروشگاه های اینترنتی فرش خریداری کنید، حتما با واحد پشتیبانی فروش مشورت کنید و مشخصات محصول را به دقت مطالعه کنید تا از نوع نخ و کیفیت الیاف آن مطلع شوید.

 

فرش 1200 شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه

کیفیت رنگ فرش ماشینی

فرش های ماشینی جدید دارای رنگ های روشن، متمایز و زنده هستند. فرش اکریلیک معمولا نرم تر است و رنگ های لایت آن در نور معمولی به راحتی دیده می شود، بنابراین در صورت مشاهده مقدار کمی تیرگی در سطح فرش یا پراکندگی رنگ، پیشنهاد می کنیم فرش ماشینی دیگری را برای خرید انتخاب کنید.

منظور از رنگ های لایت همان نخ هایی است که باعث سایه انداختن در فرش میشود، در یک طرف فرش روشن پیداست و در یک طرف دیگر رنگش واضح هست. در واقع این نوع فرش ها هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد فقط بستگی به سلیقه شما دارد که دوست دارید یا خیر، پس در هنگام خرید فرش حتما بپرسید که نخ این فرش سایه می‌اندازد یا نه؟

به یاد داشته باشید که توجه به رنگ ها می تواند یک خرید عالی و بدون دردسر را برای شما ایجاد کند. فرقی نمی کند که به دنبال فرش برای اتاق کودک خود هستید یا می خواهید برای اتاق نشینمن فرش بخرید، با توانایی تشخیص رنگ های لایت یا اشباع شده، همیشه انتخاب درستی خواهید داشت.

 

برای چیدمان منزلتان از سایر طرح های پالت ترمه دیدن نمایید.

 

 

فرش باکیفیت

فرش امیران را از کجا بخریم؟

برای خرید حضوری فرش  امیران می‌توانید به نمایندگی‌های فرش امیران در کاشان، سنندج و ساری مراجعه کنید.

برای خرید غیرحضوری میتوانید با شماره ۰۳۱۵۴۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 

نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی

نوع کاربری: اولین نکته ای که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه داشته باشید، نوع کاربری فرش مورد نظرتان است.

نوع کاربری در حقیقت به تناسب و مقاومت فرش در برابر ذرات گرد و غبار و کثیفی حاصل از زیاد

پا خوردن آن گفته می شود و معمولا هم توصیه می شود

با توجه به قسمت های مختلف خانه که قرار است فرشی را برای آن تهیه فرمایید،

به فکر انتخاب یک فرش ضخیم و یا یک کفپوش نرم و نازک برای خود باشید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *